
δεν υπάρχουν αστέρια στις πόλεις
Η μνήμη νεκρό όρνιο μπροστά στο μέλλον
Είμαι πολύ εγωιστής για να χαρίζω
φωτιές σε καταρράκτες
Όχι, δεν υπάρχουν αστέρια στις πόλεις
Κι εσύ είσαι πολύ μικρή για να με κοιτάς έτσι
Λέω να εξαϋλωθώ σε όνειρο
Μου θυμίζεις ό,τι δεν είμαι
Ο χρόνος πρέπει να γίνει σύμμαχος
Μα παραμένει εχθρός
Λέω να εξαϋλωθώ σε όνειρο
Άμα ακόμα πονάς είναι γιατί
Μοιάζεις μικρός
Και θυμίζεις αγάπη
Μας περιμένει όμως ο ωκεανός σου
Πάμε μαζί
Κι ας γκρεμιζόμαστε σε κάθε ηλιοβασίλεμα
Το μόνο που ζηλεύω από τους θεούς
Είναι ο τρόπος που πεθαίνουν
Αφήνουν πάντα το κοινό τους
Καταγοητευμένο
κι αν η σκιά μου μιλούσε
Κι αν η σκιά μου μιλούσε
Ίσως μου ζήταγε συγνώμη
Που μες τα πόδια μου γυροφέρνει
Τη δύναμη του ήλιου
Και πώς να την ανεχτώ έτσι υποτακτική
Που τυφλά ακολουθεί
Μια ομορφιά που καίει
Αντί επαναστατημένη να χορεύει
Γύρω μου
Με ένστικτο και πάθος
Μην αναφερθώ σε νεκρούς
Και τώρα τι;
Και τώρα που δεν είναι τίποτα εδώ, τι;
Μήπως να φύγουμε κι εμείς;
Να κατηφορίσουμε προς τα πίσω;
Αφού για άλλα ξεκινήσαμε και αλλού τώρα ξαπλώνουμε
Μήπως να παραδοθούμε και να περιμένουμε θλιμμένοι;
Ή αν θέλουμε μπορούμε να τρέξουμε ζαλισμένοι
Λίγο κλάμα θα βοηθήσει
Μην αναφερθώ σε νεκρούς
Θα κρύψω μερικά κομμένα λουλούδια
κάτω από πέτρες και πίσω από τα μαλλιά σου
Αφού τώρα τι;
Τι μένει να αναμένουμε
Όντας οι μόνοι νικητές;
δεν θα υπάρξει απώλεια
Ο κόσμος δεν θυσιάζει
Ούτε θυσιάζεται εύκολα πια
Η τύχη μάλλον περισσότερο μας αγνοεί
Μη μιλάς για σκιές
Το φως ενοχλεί περισσότερο
Το να ανατινάζεις τον κόσμο
Είναι πιο δημιουργικό από το να τον υπομένεις
Επιδίωξε τη σφαίρα τους
Οι ήδη νεκροί δεν ξαναπεθαίνουν
Ελευθερώνονται
Τα παραλήρημα δηλώνει όραμα
Κι η προσευχή αποτελεί κατάλυση της ηθικής
Δεν θα υπάρξει απώλεια
Η άνοιξη παραμένει άνοιξη
Μα στο τέλος οφείλουμε
Πάντα μια συγνώμη.
«..»
Σήμερα λέω να παίξω με τους στίχους!!
Με τις λέξεις και τα στίγματα,,
Να
πειραματιστώ
με όλα…
Ίσως ιδρύσω και μερικά
καινούργια
δικά μου!
Να όπως αυτό « .. » ˙
Δύο τελείες
κάτι μεταξύ της μιας και των τριών
Ένα μετέωρο άλμα από το θάνατο ₀ στην αιωνιότητα ∞
Τι βαρετό!
Δεν βρίσκω πουθενά τη ζωή τη πουθενά βρίσκω δεν
Και την ψάχνω εδώ ≥
Στα σχήματα που σου κάνω
Και τις τελείες που σου αφήνω να ενώσεις •••••••••
ΜΗΝ ΤΡΕΜΕΙΣ
Δεν θα κρυφτείς = Θα σε κρύψουν αυτά
Παίξε,
παίξε,
παίξε..
κι αφού μπορούμε να γράφουμε ακόμα ποιήματα
ανάγκη να ζουν έχουν μόνο
όσοι δεν έχουν φαντασία
οι εμπειρίες συνήθως ελάχιστες
μπρος στην αναμονή τους
(γι’ αυτό) οι απαισιόδοξοι
πιο παθιασμένα αναπνέουν
Ηγέτης μας, η ψευδαίσθηση
να προσέχεις ό,τι μπορεί να σε ανατρέψει
συνήθως πρώτα σε γοητεύει
όπλο μας λοιπόν, η ανατροπή μας
Κρίση σημαίνει επανάσταση
κι αφού μπορούμε να γράφουμε ακόμα ποιήματα
μπορούμε τα πάντα
είναι ωραία η σιωπή
Μην προσπαθείς να αγγίξεις το όνειρο
Άσε το όνειρο να αγγίξει εσένα
Από έρωτα να πονάς
Κι αρκεί
Γιατί ότι μου ανήκει
Ανήκει και σε σένα
Είναι ωραία η σιωπή
Εύηχη.
Η στιγμή είναι ερωτική
Δεν μπορώ να γράψω
Περιμένω να ξεχάσω
Δεν κάνω τίποτα
Η στιγμή είναι ερωτική
Βραχνή μουσική
Είσαι μαζί του
Κι όλα είναι με το μέρος του
Θέλεις περισσότερο εμένα
Αλλά με φοβάσαι
Φοβάσαι πως δεν θα είμαι εδώ
Δεν έχω εγώ
Κι έχεις δίκιο
Αλλά πλησίασε
Θα χαθούμε
Για να βρεθούμε
Και να ξαναχαθούμε
Ένα φιλί μου
Να κουβαλάς
Και μη το δίνεις σε κανέναν
Να με σκέφτεσαι
Δεν θα είμαι εκεί
Δεν θα υπάρχω
Αλλά η ανάσα μου θα ταξιδεύει στον άνεμο ακόμα
Και θα σε βρίσκει
Προς το κατεστημένο σας
Ίσως στο κρύο να λυγίσαμε
Τρέμουμε τώρα μόνοι σε γωνίες
Δεν τρώμε, δεν πίνουμε
Βήχουμε αίμα
Και τα μαλλιά μας βάρβαρα
Μα στεκόμαστε αγκαλιά
Και τα φιλιά μας ερωτικά
Ίσως στο περιθώριο να βρεθήκαμε
Από παγίδες να πληγωθήκαμε
Δακρύζουμε, πονάμε
Εξαρτημένοι
Και τα νύχια μας βρώμικα
Μα τα μάτια μας καίνε φωτιές ακόμα
Και τα όνειρα μας αλήτικα
Έτοιμα να σε ανατρέψουν.
αν τα ‘βαζε η δύση με την αυγή
ξεμπλέκω τους ήχους σαν κλωστές
και τους δένω κόμπους
μήπως η μουσική νικήσει τις κραυγές
η πραγματικότητα δεν είναι παρά
μια πτυχή της φαντασίας μας
ζαλισμένοι μέσα στη μοναξιά
ο ουρανός δεν θα μας χωρέσει
γι’ αυτό στενά κελιά χτίζουμε
να ξαπλώσουμε ελεύθεροι
αν τα ’βαζε η δύση
με την αυγή
ποιανής το μέρος θα παίρναμε;
Ο κόσμος είναι ένα αρκετά μικρό μέρος Interception hd
Το ποίημα είναι χορός
Κλειδώνοντας τη γλώσσα
Χορεύει μέσα σε εύφορη λύπη
Ο κόσμος είναι ένα αρκετά μικρό μέρος
Μη σκέφτεσαι το μέλλον
Δεν θα αργήσει
Χανόμαστε
Δεν πειράζει
Βρίσκονται άλλοι
Αυτοβιογραφικό
Είμαι γεννημένος στις 22/02/1988. Είμαι τεταρτοετής φοιτητής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών. Γράφω από μικρός και με έχουν δεχτεί σε κάποια σεμινάρια κατά καιρούς για λογοτεχνία και ιδιαιτέρως ποίηση τα οποία και έχω παρακολουθήσει. Επίσης έχω δημοσιεύσει κάπoια ποιήματα μου στο Εντευκτήριο.
ΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ ΜΑ ΣΤΕΓΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ!!!
ΜΠΡΑΒΟ ΝΙΚΟ!
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΕΙΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΛΙΓΟΛΟΓΟΣ ΑΛΛΑ “ΟΥΣΙΑ”..
Καλός ο προσανατολισμός – διαβάζονται άλλοι ποιητές όμως μέσα στις αράδες, και αυτό είναι έντονο.
Νίκο, για να γλιτώσεις και να γίνει η δουλειά που θέλεις γράψε στα παλαιότερά σου τα σεμινάρια περί ποίησης.
Δουλειά, δουλειά – και περισσότερο έγκλημα…
Καλημέρα σας,
Έτσι Γιάννη… Εκτέλεση με πρόθεση από αέρος, ξηράς και θαλάσσης.
Con Nobleza y Dignidad
Κώστας Ρεούσης & Υ.Φ.Λ.
!*!
μου άρεσε πάρα πολύ το ποίημα ” κι αν η σκιά μου μιλούσε”
συνέχισε να γράφεις
Καμία πρόθεση για εκτέλεση, όταν είναι για “εκτέλεση” δεν γράφω κουβέντα.
Εδώ κάτι υπάρχει.
Αλλά χρειάζεται πίεση για ποίηση.
(Εκτιμώ σας κύριε Νίκο Ειρηνάκη.)
Συμφωνώ με τον Γιάννη Λειβαδά σε όλα.
Τα ποιήματα του Νίκου φανερώνουν παρελθόν κρύβουν όμως μέλλον όπως το εξαίρετο:
“Το μόνο που ζηλεύω από τους θεούς
Είναι ο τρόπος που πεθαίνουν
Αφήνουν πάντα το κοινό τους
Καταγοητευμένο”
Κύριε Ειρηνάκη,
Όλα καλά κι ωραία… όμως ο πάγος καίει!
& Γιάννη ναι πίεση… ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ.
Con Nobleza y Dignidad
Κώστας Ρεούσης
&
Υπερπραγματική Φράξια Λευκωσίας
!*!
Διόρθωση: Το επώνυμο είναι Ερηνάκης. Ζητούμε συγγνώμη για το αρχικό λάθος.
Το έχω νιώσει και με άλλους ευέλπιδες (Τσίρκα, Αντωνάκο), το θεωρώ καλή παρατήρηση, οπότε ας το πω.
Όση φροντίδα χρειάζεται η έμπνευση, άλλη τόση χρειάζεται και το εργαλείο: η γλώσσα.
“Το μόνο που ζηλεύω από τους θεούς
Είναι ο τρόπος που πεθαίνουν
Αφήνουν πάντα το κοινό τους
Καταγοητευμένο”
Πρόκειται για ωραιότατο τετράστιχο. Λαμβάνοντας υπόψη και την ηλικία του συνθέτη, ο ενθουσιασμός αυξάνεται.
Σημειώνω:
Μεταξύ δεύτερου και τρίτου στίχου δεν υπάρχει ούτε κενό ούτε σημείο στίξης-μήπως μια μετοχή (αφήνοντας) θα ήταν καλύτερη στη θέση του ρήματος (αφήνουν);
Ποίηση είναι και νόημα και ροή και σύνταξη και παρήχηση και ρυθμός και ρίμα και όλες οι συναφείς διεργασίες εκπόνησης του προϊόντος της έμπνευσης. Περιμένω-προσωπική άποψη-όχι μια γλώσσα που φτωχαίνει μέσα στην ποίηση (απρόσεκτη, καχεκτικά γυμνή, ψηφιοποιημένη) αλλά μια γλώσσα που ανασυντάσσεται και εξελίσσεται μέσα της.
Συγχαρητήρια στον κύριο Ερηνάκη.
Προσωπικά πιστεύω πως χρειαζόταν απλά μια άνω τελεία, ή κόμμα μετά το “πεθαίνουν”.
Το ρήμα ειναι η καλύτερη επιλογή στη συγκεκριμένη περίπτωση, ως αρχή πρότασης που επεξηγεί την σκέψη.
Ως προς τη γλώσσα γενικότερα, συμφωνώ με τον Δημήτρη ότι αρκετοί μειώνουν την αξία της, την ίδια στιγμή που άλλοι, εξ’ίσου νέοι, την δαιμονοποιούν.
Σχετικά με τον Τσίρκα, επειδή μάλιστα συμμετείχα στην πρώτη ανάρτηση με το όνομά του (δυστυχώς), έχω πλήρως και οριστικά ανακαλέσει τα θετικά μου σχόλια – από την στιγμή που η κουβέντα μαζί του και μία προσωπική έρευνα σε κιτάπια που σχετίζονται με την “ροκ” προσέφεραν την δυσάρεστη αποκάλυψη του κόψε ράψε αγαπημένους, δουλειά να μην σου λείπει. Χείριστη η περίπτωση.
Α! ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ DADA & BEAT. ΑΛΛΟ ΕΙΡΗΝΑΚΗΣ & ΑΛΛΟ ΕΡΗΝΑΚΗΣ.
Γι’ αυτό ταιριάζουν τα χνώτα μας Γιάννη κι άσε να λένε οι Άρπυιες. Rock… σιγά τον πολυέλεο!
Υ.Γ. Δεν έχει έρθει ακόμα το Jazz & Τζαζ στην Κύπρο. Γιάννη οι ηχογραφήσεις του Τσετ Μπέικερ πρέπει να ‘ναι σούπερ!
Χαιρετώ σε
Κ.Ρ.
!*!
Μήπως τα ποιήματα του Ερηνάκη πρέπει να καταχωριστούν και στην κατηγορία Dressing Room (: κριτική επεξεργασία ποιημάτων με την συνεισφορά όλων μέσω των σχολίων);
δεν ήταν ευχή,ούτε ανάθεση αποστολής,
ήταν η εκδήλωση μιας επιθυμίας προσωπικής , να διαβάσω κι άλλα δικά του ποιήματα
και μια απάντηση στο ποίημα “θεϊκή πόρνη” που μου άρεσε πάρα πολύ:
ονειροφαντασιές
Ναυαγοί σε μιʼ ανώφελη δίνη
καρφωμένοι στου κυμάτου την απρόσιτη αύρα
στεκόμαστε με βλέμμα πικραμένο.
Μα τα χέρια μας
– αχ τα χέρια μας-
μάς τα κρύβει ομίχλη
κι αυτά μονάχα τους χαράσσουν μοίρες ορφανές
σε πλάκες
απʼ αρχής φτιαγμένες
για να σπάσουν.
Ονειροφαντασιές , θα μου πείτε
Λόγια αλόγων όντων
Φριχτά απατημένων
Σκαιά νικημένων.
Ονειροφαντασιές , θʼ απαντήσω
Απλά και μόνο
Ονειροφαντασιές.
Κι όσο για την πλάνη..
Μα πλανημένος δε γεννήθηκεν ο άνθρωπος
Εξαρχής –λες- φτιαγμένος να ρωτά
Τον τρόπο τείχη να χτίσει κραταιά
Τη γύμνια του νʼ αντέξουν;
“Η τέχνη,πόρνη στοργική που υπομένει
το δύσκολο οργασμό μας.”
(δημοσίευση στο Ποιείν:17 Ιανουρίου 2008,εδώ:http://www.poiein.gr/archives/1730/index.html)
Χαίρομαι που ταυτιζόμαστε,Μονωδέ.
Την καλησπέρα μου.
Αγαπητέ κύριε Τόλια, χαίρομαι για τη συμφωνία στην προτίμηση της μετοχής.
Ξεχάσατε, όμως, να αναφέρετε ότι το ποίημά σας “Θεϊκή πόρνη” βρίσκεται στη συλλογή “Ονειρόδραμα”, η οποία εκδόθηκε το 1984 και κατά το ίδιο έτος τιμήθηκε με πρώτο κρατικό βραβείο ποίησης για βιβλία που εκδόθηκαν στην επαρχία.
Κύριε Μουζάκη, έχετε δίκιο.
Παράληψή μου.
Έπρεπε να αναφέρω ότι το συγκεκριμένο ποίημα
έχει αποτυπωθεί στο βιβλίο μου «ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ»
το οποίο κυκλοφόρησε το 1984
Κύριε Κυριαζή, χαίρομαι που ταυτιζόμαστε.
Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων:
δεν υπονόησα καμιά λογοκλοπή-επισήμανα σύμπτωση στην ποιητική εικόνα και τη χαρά μου γι’ αυτό.
Ποτέ δε θα κατηγορούσα για λογοκλοπή έναν άνθρωπο που καταγγέλλει τέτοιες περιπτώσεις για το δικό του έργο,όπως ο κύριος Τόλιας.
Συγκινητικά τα φιλικά αντανακλαστικά που προκάλεσε το σχόλιό μου…
Υ.Γ http://monody-monody.blogspot.com/2009/01/blog-post_31.html
Κύριε Τόλια,τα γνωρίζω πολύ καλά.Και θεωρώ πως κάτι τέτοια πρέπει να δημοσιοποιούνται και να καταγγέλλονται.
Λυπάμαι που ένα φιλικό σινιάλο προς την ποίησή σας εκλήφθηκε ως υπόνοια λογοκλοπής.
Άλλη φορά υπόσχομαι να μην κουνώ ούτε φιλικά το μαντίλι-μη θεωρήσει κανείς πως είναι κανένα μαλακό περίστροφο. 🙂
Κύριε Κυριαζή, στο παρελθόν έχω εκφράσει την εκτίμησή μου
στην ποιητική σας.
Σαν άνθρωπο δε σας γνωρίζω, δεν έχω κατάματα συνομιλήσει μαζί σας.
Άνθρωπος χαμηλών τόνων και φυσικά θα ανταλλάξω ποιητική χειραψία μαζί σας.
Υ.Γ. Τις λέξεις
Δεν τις αντικρίζω
Τις αντιμετωπίζω
έως την πιο εύθραυστη
λεπτομέρεια της φθοράς
Τα βρίσκω εξαιρετικά. Ίσως οι κύριοι που έδωσαν κάποιες συμβουλές να γνωρίζουν κάποια πράγματα παραπάνω, από την άλλη όμως αυτό που διάβασα ήταν μόνο ΔΙΚΟ ΣΑΣ κύριε Ερηνάκη και ανεπηρέαστο και αυτό κατ’ εμέ αρκεί για να σας θαυμάσω!
Βλέπω έναν ποιητή, με μάτια ανοικτά και λασπωμένα παπούτσια.
Χορευτής που στροβιλίζεται με κάθε σκοπό.
Όσο περισσότερο παθιάζεται και προσπαθεί, τόσο καλύτερος θα γίνεται.
Κι εμένα το αγαπημένο μου:
κι αν η σκιά μου μιλούσε
Δεν έχω να πω πολλά, απλώς την εκτίμηση μου να δηλώσω.
Τα πράγματα είναι ήδη σοβαρά και, αν λάβουμε υπ’ όψιν και το νεαρότατο της ηλικίας, οι υποσχέσεις τεράστιες.
Nίκο είσαι μεγάλος, πετάς στο υπερβατικό όπως όλα τα εκλεκτά πνεύματα