Προίκα για το κοριτσάκι μου

 

«Αφήστε με ν’ αλείψω τα χείλη σας με μέλι», φώναζε ο τρελός, και έκαμε διαρκώς διαρρήξεις μέσα στα σπίτια τις πιο ακατάλληλες ώρες, τα σιωπηλά μεσημέρια και τα σκοτεινά μεσάνυχτα, περνώντας μ’ ένα κομμάτι ξύλο που χρησιμοποιούν οι γιατροί για να παραμερίζουν τη γλώσσα, αλείφοντας μ’ ένα αλλόκοτο, χυδαίο σχεδόν, χαμόγελο τα χείλη των ανθρώπων με μέλι. Δεν τα σηκώνουν, όμως, αυτά οι άνθρωποι, είναι μαρτύριο να ξυπνάς μέσα στη γλύκα που κολλάει στα χείλια, στα τσίνορα, στα μαλλιά και το στήθος. Σα χίλιες μύγες και χίλιους κώνωπες που μάχονται γύρω απ’ το ανθρώπινο κεφάλι, η γλύκα είναι φορτίο βαρύ, είναι κατάρα. Τρίβονταν οι άνθρωποι με σπόγγους, με γυαλόχαρτα, καμιά φορά καρφιά, να φύγει η γλύκα από πάνω τους, να μην κολλάει, να μην τους βασανίζει, να μη σπαράζει πάνω στη σάρκα τους σαν ξένη μοίρα, μαράζωνε κι ο ονειροπαρμένος στο κελί του, διαρρήκτης φυλακισμένος, μέλισσα βουτηγμένη στο νέκταρ που δεν μπορεί να ξεφύγει πια κι αφήνεται σ’ αιώνια σιέστα μες στους χυμούς.

Ένας ευτυχισμένος άνθρωπος καρφώνει το διάβολο στην καρδιά των ανθρώπων.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Δεν έχω τρόπο ν’ αναπνεύσω!» ούρλιαζε ο ασθενής κι άρχισε ν’ αφηγείται τα τρομερά μαρτύρια της αναπνοής του στο γιατρό: περπάτησε στη φύση, ανάμεσα στα πεύκα, γονάτισε από την ασφυξία της αλλεργίας. Βούτηξε σε μια μπανιέρα γεμάτη χαμομήλι, τίποτα. Δοκίμασε να εργασθεί πάνω απ’ τις πραγματικές του δυνάμεις μήπως τον πάρει αυτός ο ύπνος, ο δίχως όνειρα κατάκοπος, τίποτα. Έκοψε τον καφέ, σταμάτησε να καπνίζει, έκαμε δίαιτες ειδικές από το Θιβέτ με βότανα θεών που μόνον οι νεράιδες του βουνού γνωρίζουν και συλλέγουν. Μηδέν εις το πηλίκο. Κι αυτές ακόμη οι συνεδρίες με τον ψυχίατρο και παρά το ύψηλο κόμιστρο της ψυχοθεραπείας δεν πάνε καθόλου μα καθόλου καλά κι η ασφυξία ιδρώνει στο σβέρκο του ένα δευτερόλεπτο μετά την ώρα προβλεπόμενης δόσης (παράξενη κι αυτή η χημεία της ψυχής).

Ουτ’ ένας άνθρωπος μολόχα να τρίψεις επάνω σου, να κλάψεις σα να γεννιέσαι.