1. Η Δρακοντιά, Στάθης Κοψαχείλης [Μελάνι]
Ο Στάθης Κοψαχείλης , έχοντας ως βάση του το Λιτόχωρο , μας απομακρύνει από το άνευρο αστικό περιβάλλον και μας οδηγεί , μέσα από τα διηγήματά του , σε έναν κόσμο ξεχασμένο αλλά απίθανα ζωντανό και αινιγματικό , τον κόσμο της ελληνικής επαρχίας , σε όλες του τις πτυχές . Άνθρωποι , ζώα , φαντάσματα , φυσικά φαινόμενα , κτίσματα , όλα συνυπάρχουν και συναρμολογούν μία εξίσου φωτεινή και σκοτεινή εκδοχή της ελληνικής πραγματικότητας.

`

2. Βλέπω τον κύβο ρούμπικ φαγωμένο, Γιάννης Στίγκας [Μικρή Άρκτος]
Η πέμπτη συλλογή του Γιάννη Στίγκα κυκλοφόρησε το 2014 , αλλά ήρθε στα χέρια μου πέρυσι , και φυσικά δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο ένα τόσο δυνατό έργο από τον , κατά τη γνώμη μου , πιο ενδιαφέροντα Έλληνα ποιητή της τελευταίας δεκαετίας. Με ένα ύφος εντελώς προσωπικό ,και γι’ αυτό αμέσως αναγνωρίσιμο, ο Στίγκας επιστρατεύει τη δραματική ενάργεια , το χιούμορ , την αμεσότητα του καθημερινού λόγου , και συνομιλεί με το παράλογο και το πραγματικό , δίνοντάς τους τη δική του απολαυστική ,ως συνήθως , ερμηνεία.

`

3. Με ύφος Ινδιάνου, Κυριάκος Συφιλτζόγλου [Μελάνι]
Πώς αλλιώς το πρωτόγονο μπορεί να παρουσιαστεί μέσα από έναν καταιγισμό εικόνων ως μία εντελώς φυσιολογική κατάσταση , ως μία δύναμη που εν τέλει ξαναδίνει στον πολιτισμό τη χαμένη του αθωότητα .Πολύ δυνατή ποίηση , μέσα από την οποία επιχειρείται και τελικά κατορθώνεται η ανάδειξη των εικόνων ως ισότιμου ποιητικού υλικού με τις ιδέες .

`

4. Νυχτερίδα στην τσέπη, Θοδωρής Ρακόπουλος [Νεφέλη]
Είκοσι παράξενα διηγήματα , τα οποία γεφυρώνουν με υποχθόνιο και προκλητικό τρόπο την υπερρεαλιστική ποιητική γραφή με τις όποιες συμβάσεις της διηγηματογραφίας . Και επιπλέον , είκοσι στιγμές στις οποίες ο αναγνώστης αισθάνεται άβολα , καθώς καλείται να αντέξει το βάρος της νυχτερίδας …στη δική του τσέπη.

`

5. Αεροπλάστ, Άντζελα Δημητρακάκη [Εστία]
Αποτελούμενο από πέντε ξεχωριστά μέρη , τα οποία ωστόσο συμπληρώνουν το ένα το άλλο , το μυθιστόρημα της Άντζελας Δημητρακάκη φέρνει στην επιφάνεια την αναζήτηση μιας γενναίας , αλλά συνάμα έντιμης , απόφασης μπροστά σε μία αδιέξοδη κατάσταση . Απόφαση , η οποία ξενικά από την επιθυμία να σωθεί στο τέλος κάτι .¨Γιατί όλοι έχουμε κάτι να σώσουμε» ,όπως λέει η ίδια η συγγραφέας και όπως ακριβώς υπαινίσσεται ο τίτλος του έργου . Όπως το αεροπλάστ προστατεύει κατά τη μεταφορά τους τα εύθραυστα αντικείμενα…

`

6. Τι μένει από τη νύχτα, Έρση Σωτηροπούλου [Πατάκης]
Η Σωτηροπούλου παρακολουθεί μυθιστορηματικά τον Καβάφη μακριά από την Αλεξάνδρεια , στο ταξίδι που πραγματοποίησε μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του στο Παρίσι , και ανασηκώνει το πέπλο του μυστηρίου που σκεπάζει την προσωπική ζωή του ποιητή , προτού αυτός γίνει γνωστός και κατά την εποχή που βασανιζόταν από τα εσωτερικά ,προσωπικά και καλλιτεχνικά , του πάθη .

`

7. 23 μέρες, Ασημίνα Ξηρογιάννη  [Γαβριηλίδης]
«Κάτι σαν ποιητική νουβέλα in progress». Η ίδια η ποιήτρια , θεατρική συγγραφέας και κριτικός ,αποκρυσταλλώνει μέσα σε μία φράση το νόημα και το στόχο της καινούργιας της δουλειάς . Χαμαιλεοντική φιγούρα , ασίγαστη και παραγωγική , η Ασημίνα Ξηρογιάννη μας μεταφέρει στο εργαστήρι του ποιητή και καταγράφει , με μοναδική ευαισθησία , σε είκοσι μικρά τρία κείμενα τις περιπέτειες της γέννησης μιας ποιητικής συλλογής

`

8. Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ , Δημήτρης Σωτάκης [Κέδρος]
Το μυθιστόρημα του Δημήτρη Σωτάκη περιγράφει την ατέρμονη προσπάθεια του ανθρώπου να συναρμολογήσει τα κομμάτια του μετά από μία οδυνηρή περιπέτεια . Ο ήρωας , Ροβήρος Άνθρωπος , βρίσκεται εντελώς απρόσμενα ναυαγός σε ένα ερημονήσι . Εκεί λαμβάνει τη μεγάλη απόφαση να υπερβεί την καταστροφή και να ανοίξει …ένα σούπερ μάρκετ ,με στόχο την αναρρίχησή του στα ανώτερα στρώματα της κοινωνίας . Δραματικότητα και χιούμορ συνδυάζονται με έναν ευφυή τρόπο και μεταφέρουν αβίαστα στον αναγνώστη την εικόνα της σύγχρονης παράνοιας .

`

9. Δυο σμπάροι πολλά τρυγόνια , Δήμητρα Χριστοδούλου Δασκάλου [Carpe Librum]
Η τρίτη συγγραφική δουλειά της Δήμητρας Χριστοδούλου Δασκάλου είναι ένα αντισυμβατικό αστυνομικό μυθιστόρημα , βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα , όπου οι κανόνες πλοκής ανατρέπονται και ο αναγνώστης έρχεται αρχικά αντιμέτωπος με έναν καταιγισμό ανακοινώσεων της ΕΛΑΣ , για να μυηθεί σταδιακά στη μαγεία της εξιχνίασης του μυστηρίου.

`

10. Γιατί γράφω ποίηση, Χάρης Βλαβιανός [Άγρα]
Ο Χάρης Βλαβιανός δίνει με το δικό του τρόπο 62 ολιγόλογες απαντήσεις στο ερώτημα που θέτει ο τίτλος του έργου . Μέσα από αυτές , οι οποίες εκφέρονται με τρόπο άλλοτε συγκινητικό , άλλοτε δραματικό και άλλοτε ευτράπελο , ο συγγραφέας καταθέτει το δικό του ποιητικό πιστεύω και ,ασφαλώς , δικαιολογεί την παρουσία της ποίησης σε ένα παρόν αντιποιητικό.