.!.

Το αυγό του Brancousi

Ι

Η γυναίκα μετέωρη ανάμεσα στο εκμαγείο και τον τοίχο
Ο άντρας αιχμάλωτος στο περίγραμμα

Έλα λοιπόν
Κάνε μια κίνηση
Όσο ακόμα η φωνή χαϊδεύει το βλέμμα

Η γυναίκα εκκολάπτεται μέσα στο εκμαγείο

Το ξέρεις ότι μπορείς
Σπάσε τη φόρμα

Το εκμαγείο μεγαλώνει
Η σχισμή στενεύει

Πες κάτι
Σπάσε το τετριμμένο

Πίσω από την καγκελόπορτα
εκείνος την κοιτάζει με απορία
προσπαθεί να καταλάβει
να καταλάβει ;

Η γυναίκα έξω από το εκμαγείο
Ραγίζει
Μη με κοιτάς
Κάνε μια αποκάλυψη
Ψάξε για μια παρέμβαση

Το κύμα βάφει τα δάχτυλα των ποδιών στο χρώμα
του κρόκου

Η γυναίκα ξαπλώνει κάτω από το εκμαγείο
το γύψινο σώμα άδειο
κέλυφος ωοειδές
χωρίς στίγματα

Οι λέξεις συγκροτούνται σε επεξήγηση
όσο το αντικείμενο απομακρύνεται
το κενό του χώρου μεγεθύνεται

Ένας άντρας θα εμφανιστεί με τον οποίο θα ερωτευτεί
Αλλά όχι ακόμα

ΙΙ

Το αυγό ή το πουλί
Ερώτημα ;
Το πουλί ή το αυγό
Το τέλειο οβάλ πουλί πετάει
Η αίσθηση της πτήσης ;

Το πουλί το αυγό το πουλί
Εμμονή ;
Το αυγό το πουλί το αβγό

Το τέλειο οβάλ πρόσωπο ξαπλώνει
Η πτήση της ύλης ;

Η απάντηση βρίσκεται
στους λευκούς τοίχους
όταν φοράς ένα ζευγάρι
βουλωμένα αυγά μάτια

Όχι η απάντηση βρίσκεται
στις μαύρες φωτογραφίες
όταν φοράς τους τοίχους
για κέλυφος

Πάλι λάθος η καλύτερη απάντηση βρίσκεται
στους λευκούς τοίχους όπου κρέμονται
μαύρες φωτογραφίες

Στις μαύρες φωτογραφίες σας λέω

¨Όχι το ξανασκέφτηκα στους λευκού . . . . .

«Μην ανησυχείτε, είμαι καλά», είπε
φέρνοντας ένα ποτήρι κρασί στα χείλη

κι έπειτα
ήρθαν οι κουδουνίστρες
Όχι
κι έπειτα
ήρθε η υπόνοια
ότι ο ποιητής ίσως να είναι
μεθυσμένος

ΙΙΙ

Στην επιστροφή του γρίφου υπάρχει
μια ρηχή φορά δίνει την τελευταία ευκαιρία στο κεντρί
της μέλισσας

ένας ρηχός συμβιβασμός σε δένει με σκουριασμένη παραμάνα

ένα ρηχό τέλος φράσσει ένας ενοχλητικός θάμνος

μία μπαγιάτικη αμφισβήτηση που μυρίζει

λίγο πριν διαπιστωθεί ότι ήταν ελαφρύ
λίγο πριν ραγίσει το τέλειο περίγραμμά του
και τελικά βρεθεί
ότι για όλα έφταιγε :
το αυγό
το κλούβιο


Τοιχογραφία

στον καμβά του Jackson Pollock

Είναι μια άλλη ζωή
Σε τυλίγει σφιχτά κάθε βράδυ
τυπωμένη σε λωρίδα χαρτιού

όταν κοιμάσαι κρατιέσαι
από σπασμένο πόδι πεταλούδας
έτσι νιώθεις λιγότερο άθλιος
συνήθισες πια ν’ ανέχεσαι
τις χαλασμένες λέξεις

ο ωραίος γαλάζιος έρωτας
οπισθοχώρησε
πιτσιλισμένα τα παπούτσια
περπατούν στον καμβά
το λευκό τοπίο λιώνει

αναρωτιέσαι:
«τι γεύση έχει το ασυνήθιστο;»
για άλλη μια φορά
επιμένεις να εστιάζεις
στην αψεγάδιαστη ανατομία των ζυγωματικών

– «Μα μου υποσχέθηκες να σκέφτεσαι λιγότερο»
– «Δεν μπορώ» , λες «τις σαπουνόφουσκες
μου τις ψιθυρίζει ο ήλιος»

σε μια προσεκτική ψηλάφηση ρωγμών
ακολουθείς πιστά τις πινελιές
που αφήνει στην τοιχογραφία
η στιγμιαία έλξη
ρακοσυλλέκτης
από ευκαιριακές προδοσίες
το ξένο σώμα σε φιλοξενεί
από αναγκαιότητα

αναζητάς απεγνωσμένα τη διαύγεια
όμως παραμένεις εγκλωβισμένος στο
νεφέλωμα
«πώς μπορείς να είσαι τόσο
περιζήτητος και μόνος ταυτόχρονα;»

εικόνα πρώτη:
το ζευγάρι
τα χέρια απλωμένα
σε καλωσορίζουν
για να μπεις στο πετσί του ρόλου

εικόνα δεύτερη:
η καταδίωξη
η απώλεια
τα χέρια
σε αντίστροφη κυκλική κίνηση
ένα ρολόι χωρίς δείκτες
συλλαβίζει ξεπλυμένες ώρες

μια παράξενη επιθυμία
το σώμα σου σε μπερδεύει
είναι βλέπεις το περιτύλιγμα
φανταχτερό
με έκπληξη διαπιστώνεις
ότι το σώμα απουσιάζει

την ανεπάρκεια την αποστήθισες
τώρα ζητάς μια γενναία αποζημίωση
για τα ανοργασμικά χρόνια

σκέφτεσαι
ότι έχεις ανάγκη από
μια τολμηρή κι απεγνωσμένη πράξη αντίστασης
( ενάντια στο θάνατο; )

εικόνα τρίτη:

γδυθείτε τώρα!
ας μη χάνουμε χρόνο

ο ήχος της βροχής
πάνω στα φύλλα
η πούδρα του φιλιού
σε σχήμα μισοφέγγαρου

ο άνεμος
το νερό
τα νιώθεις;
αγκομαχητά
κυλούν μέσα στα μάτια σου
δύο αφράτα σύννεφα
μια συνουσία
στον πάτο γαλάζιας κονσέρβας

Να τη ! Τη βλέπεις;

η γυναίκα φεγγάρι
η γυναίκα φεγγάρι κόβει τον κύκλο

η λέξη που δεν ειπώθηκε
θα πρέπει να ειπωθεί
για να υψώσει
την ποιητική διαστροφή
στην αιωνιότητα

– « Μ’ αγαπάς ; »

Ένα μπουκέτο ψαροκόκαλα

Η νέα ποιητική συλλογή με τον τίτλο «Ένα μπουκέτο ψαροκόκαλα» περιλαμβάνει μακροσκελή ποιήματα που χαρακτηρίζονται από έντονη εικονοποιϊα και θεατρογενή ποιητικό λόγο. Πρόκειται για μια απόπειρα ανατομίας συνηθισμένων όσο και ασυνήθιστων αλληλένδετων, συχνά αλλοπρόσαλλων ψυχικών τοπίων που λειτουργούν σαν συναισθηματικοί λαβύρινθοι εμπειριών ευαισθησίας και τρωτότητας. Η παρουσία και η απουσία της ομορφιάς και του έρωτα, το σωστό και το λάθος, το ηθικό και το ανήθικο, το αληθινό και το ψεύτικο, η τάξη και η αταξία, η αίσθηση και η ψευδαίσθηση έχουν για την ποιήτρια το ίδιο καταστροφικό αποτέλεσμα. Η ύπαρξη και η μη ύπαρξη διαλύονται μέσα από την ίδια διαδικασία, αυτήν της αποδόμησης. Για την πολυπόθητη κατάκτηση της αρμονίας με το σύμπαν που την περιβάλλει, διεκδικεί μια συνθηκολόγηση με τον εαυτό της. Τότε όλα πάλι γίνονται πιθανά όταν καταλήγει να βλέπει τον κόσμο με τα μάτια ενός υβριδικού όντος, καθώς μεταμορφώνεται σ’ ένα είδος διανοητικής μη ύπαρξης. Αλλά για να συναρμολογηθούν οι σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους, τους εραστές, τους συζύγους, με τη φύση, με τα πράγματα, όλα πρέπει πρώτα να αποσυναρμολογηθούν. Για να κάνεις μια εικόνα ορατή θα πρέπει πρώτα να την κάνεις χειροπιαστή. Για να προσεγγίσεις την εικόνα θα πρέπει πρώτα να γίνεις ο παρατηρητής της. Ο παρατηρητής της ανυπαρξίας σου!

Έλσα Κορνέτη