elsa.jpg

4 φύλλα και 3 πέταλα

με την αιώρηση
του Alexander Calder

Θα ήθελα
Να γίνω
Εσύ

Μια ευθεία γραμμή
Ούτε καμπύλη
Ούτε τεθλασμένη

*

Σε αυτό το δείπνο
κάλεσες
όλες τις επίπεδες στιγμές
για να σε κλείσουν επιτέλους
μέσα στη συζυγική παρένθεση

*

Δεν θέλεις άλλη περιστροφή
της σκοτεινής μπαλαρίνας
προτιμάς να μείνεις
μισή μπαλαρίνα
κατά προτίμηση
σε πίνακα του Degas

*

Η άνιση πάλη
με το δαίμονα της αναλογίας,
όταν με σκαρπέλα
4 φύλλα και 3 πέταλα
παλεύεις
να μειώσεις
την προεξοχή της μύτης

*

Ασφαλής αισθάνεσαι
μόνον όταν χωράς
να περάσεις
από το μάτι της βελόνας
για να βγεις
σʼ ένα λιβάδι χαμομήλια

*

Όταν οι κόμποι γίνονται
πολλαπλές μεταμορφώσεις
μιας πρώιμης εκσπερμάτωσης
τότε αρχίζει ο διάλογος
ανάμεσα στις πεταλούδες και τις κάμπιες

*

Στη χορογραφία του εγκλωβισμένου
μετράει μόνον ο αυτοσχεδιασμός
Ύστερα μπορείς να πέσεις πάλι
με ασφάλεια στα πόδια του διαβήτη

COMPLEXITY
Dear incomprehension
Itʼs thanks to you
Iʼll be myself at the end.

Samuel Beckett

Την πληρώνεις την νοικοκυροσύνη σου
για να είναι απούσα.
Όπως πληρώνεις και τον ελεύθερο χρόνο σου
για να είναι παρών.
Όπως πληρώνεις και τα αφελή όνειρά σου
Ακριβά .

Όταν ήσουν μικρή κυνηγούσες πεταλούδες,
σου θύμισε μια ηλικιωμένη θεία.
Τώρα πια μόνον οι περιστασιακοί πόθοι
πετούν γύρω σου
και δεν είναι καν έγχρωμοι.

Πες μου τι προτιμάς και θα στο σχεδιάσω.
Τρίγωνο ;
Τετράγωνο ;
Ρόμβο ;
To σχήμα της ημέρας το δίνω εγώ.
Έπειτα απομακρύνομαι για να παρατηρήσω
από τη σωστή απόσταση
τον πίνακα
με το δημιούργημα – ανοσιούργημα.

Λατρεύεις τη λοξοδρόμηση.
Ασχολείσαι με οτιδήποτε άλλο
εκτός από το πρόβλημα.
Έτσι δεν το λύνεις, αλλά το συντηρείς.
Αφού το ξέρεις οι πορείες είναι προδιαγραμμένες,
όπως οι ρίγες στο πουκάμισο που φοράς.

Πόσο θα ήθελα να είχα μια απλοϊκή σκέψη
λιγότερο χαοτική
λιγότερο περίπλοκη
και περισσότερο νορμάλ.
Αλλά ποιος μπορεί να μου εξηγήσει
τι είναι «normaliteʼ» ;
Μήπως εσείς κυρία μου ;

Είναι αλήθεια τόσο δύσκολη
η άρθρωση του σʼ αγαπώ
ειδικά όταν δεν μπορείς
να πεις το ρο .

Στο κολιέ τα αληθινά μαργαριτάρια κροταλίζουν
τις καλοκαιρινές σου επιθυμίες σε συμπύκνωση.
Όταν έσπασε ο κρίκος χύθηκαν στο πάτωμα.
Για άλλη μια φορά δεν πρόλαβαν να λάμψουν.

Μόνον ο ήλιος στέκεται σιωπηλός συνεργός
στην ερωτική συνομωσία.
Νιώθεις να σε παρακολουθούν.
Πίσω από τις πυκνές φυλλωσιές των παθιασμένων συνειρμών
κρύβονται οι υποκριτικοί καθωσπρεπισμοί
όλα τα ζευγάρια μάτια
που ορμούν να κατασπαράξουν τις μικρές σου αλήθειες.
Και καθώς η ανησυχία οδηγεί στην τελική έκρηξη
η παρόρμηση παραμονεύει χαιρέκακα να δει
την αυτοκαταστροφή να θριαμβεύει.

Ως γνήσιο πειθήνιο όν
με βήμα υπνωτισμένου αερικού
ακολουθούσες μια ζωή το σκοπό
του μαγικού αυλού.
Περνούσες
αόρατη
απαρατήρητη
φιγούρα αλαφροΐσκιωτη
στεφανωμένη με τις περισπωμένες
αλυσιδωτών ψευδαισθήσεων.

Όταν γυρεύεις την αιτία της φυγής
σκοντάφτεις πάντα πάνω στο φόβο
τον αμετανόητο εργένη.

Γιατί επιμένεις να σκαλίζεις;
Οι ανασκαφές σου στις μαθητικές μνήμες
δεν θα φέρουν στο φως τίποτα άλλο
παρά μόνον την εξάρθρωση της τάξης
το τετράγωνο της υποτείνουσας
και τη ρίζα του 144.

Όλο εκείνο το πράσινο
στο χρώμα της σκοτωμένης κάμπιας
σπαταλημένο στους τοίχους του σχολείου
που σέρβιρε με απόλυτη συνέπεια και πειθαρχία
τότε:
κενές σελίδες
κενές γνώσεις
τώρα:
κενά μνήμης

ίσως γιατί πράσινο είναι το χρώμα της χολής
και πράσινο της μούχλας.

Κοιτάς βαθιά στα μάτια
και εκλιπαρείς για επιβράβευση και αποδοχή.
Πότε επιτέλους θα παραδεχτείς ότι μεγάλωσες.
Το κλάμα σου δεν πείθει κανέναν ακροατή
γιατί απλούστατα ακροατήριο πλέον δεν υπάρχει.
Όμως τα ντουβάρια δεν παραλείπουν
να σου επιστρέφουν
με κάθε υπευθυνότητα
πνιχτό τον αντίλαλο σου.

Ήταν ανυποψίαστοι όταν συναντήθηκαν
ο κύριος Simplicity και η κυρία Complexity.
Πορεύτηκαν σε μια επίπεδη διαδρομή,
όπου ο κύριος Simplicity
δεν καταλάβαινε την κυρία Complexity
και η κυρία Complexity υπέφερε
από τον αγαθό και προβλέψιμο κύριο Simplicity.

Το πόρισμα του ειδικού έλεγε:
«Ο πολύπλοκος είναι συγκεκριμένος.
Ο απλοϊκός είναι αυθόρμητος και φυσικός »,
Εσύ πρόσθεσες:
«αλλά πάνω από όλα ανθεκτικός».

Τουλάχιστον έμαθες έστω και αργά
ότι η ομορφιά βρίσκεται εκεί
που βασιλεύει η ατέλεια
και η ευτυχία
εκεί όπου απουσιάζει
η πολυπλοκότητα.
Η Κίτρινη Εκδοχή

Εδώ είμαι
ξαπλωμένος
Με σκεπάζει μια κίτρινη κουβέρτα
πλεγμένη με λέξεις στρείδια,
που με τριβελίζουν

Τις ακολουθώ :
Βούλα
Κίνηση
Παύση
Τελεία

Βιάζομαι :
Κόμμα
Να προλάβω τη διάβρωση:
Παύση
Πριν πέσει
η όξινη βροχή:
Επικόλληση
Αποκοπή

Πριν με πουν νωθρό
και νικήσει ο θάνατος
τον ύπνο.

Είναι περίεργη η σιωπή
στο κίτρινο σπίτι
Βαμμένη
στο χρώμα του ακατοίκητου

Στο τελευταίο μεγάλο τραπέζι
οι λουκουμάδες ήταν κίτρινοι
όπως και ο μεγάλος πόνος
Έλεγε στο ντοκιμαντέρ:
στο νησί Coco
ή θα φας
ή θα φαγωθείς

Το τρίτο πρόσωπο.
Ικανό να ίπταται –
στο ταβάνι –
με τα ψέματα της κρεβατοκάμαρας.
Κι όταν το βλέμμα βρει
επιτέλους τον προορισμό του,
εστιάζει πάνω
στην κίτρινή σου εκδοχή

Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά
Η λεπτομέρεια σε προσδιορίζει
Η λεπτομέρεια σε προδίδει

Η φωτογραφία που κιτρινίζει

Μπορούμε πάντα να ανταλλάσσουμε
ποιήματα με θέμα τις γαμήλιες δυστυχίες μας
και να παραμένουμε
«αυθεντικοί άνθρωποι»
με «αυθεντικά κίτρινα αισθήματα»

Τα όνειρα που βράζουν
σε χύτρες ταχύτητας
μένουν ωμά, κίτρινα και θορυβώδη

Κίτρινη προσποίηση

Πότε ήταν η τελευταία φορά
που έκανες κάτι αυθόρμητο ;
Όταν φτερνίστηκες ίσως

Ψιχαλίζει.
Το κίτρινο φλας
αυτάρεσκα βουίζει
την υγρή του αντανάκλαση
σε σώματα ανέραστα.

Νιαουρίζει
Γρυλίζει
Φοράει ένα κίτρινο καπέλο
και κοιμάται

Τι είναι;

To ποίημα που όταν αποφάσισες να γράψεις
Ξυπνάει
και βρυχάται

Το ταξίδι του γυρίνου

Νιώθω : ενθουσιώδης
Αισθάνομαι : παρορμητικός
Υπάρχω : αυθόρμητος

Μόνον όταν ως γυρίνος κολυμπώ
με κίτρινα βατραχοπέδιλα

σε κίτρινο χρώμα

H γυναίκα με το κίτρινο κολιέ

Η Φρανσουάζ ήταν τόσο όμορφη
φορώντας μόνον το κίτρινο κολιέ
όταν τη ζωγράφιζε
ο Πικάσσο.

Το κίτρινο πορτραίτο

Τα γυμνά του Νοnda
«είναι άσεμνα» είπαν.
Όμως «η γυναίκα σε κίτρινο φόντο»
δίδαξε στο κίτρινο
πώς μπορεί να γίνει
το πιο ερωτικό χρώμα.

Οι πεταλούδες του Νταλί

Το μυαλό του Νταλί ήταν άτακτο.
Σε μια σκοτεινή
διαταραγμένη
και άγνωστη πτυχή του
φτερούγιζαν κίτρινες πεταλούδες.

Bιογραφικό σημείωμα
Γεννήθηκε στο Μόναχο το 1969.
Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Θεσσαλονίκης και στο Trier Γερμανίας. Για μια δεκαετία εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε έγκριτες εφημερίδες και περιοδικά. Βραβεύτηκε σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Διηγήματος (1986) της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ.
Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ως διευθύνων σύμβουλος εισαγωγικής-
εμπορικής εταιρίας.
Ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικές και ξένες ανθολογίες.

Της ίδιας
Ποιητική συλλογή «Στη σπείρα του κοχλία» εκδ. Μαλλιάρη, Θεσσαλονίκη (2007)
Ποιητική συλλογή «Η αιώνια κουτσουλιά» έκδ. Γαβριηλίδης Αθήνα (2007)

Δημοσιεύσεις

Λογοτεχνικό περιοδικό ΠΟΙΗΣΗ τχ. 29 , Ιούνιος 2007
Λογοτεχνικό περιοδικό ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟ τχ. 80 Μάρτιος 2008

Για τη συλλογή «Στη σπείρα του κοχλία»

Βιβλιοκριτική, εφημερίδα ΤΟ ΘΕΜΑ, Τίνα Μανδηλαρά, 7 Οκτωβρίου 2007
Περιοδικό Glow, συνέντευξη παρουσίαση, Ελεωνόρα Κανάκη, τεύχος 19, 2007

Για τη συλλογή «η αιώνια κουτσουλιά»

Βιβλιοπροτάσεις, Εντευκτήριο, Γ. Κορδομενίδης, τχ.79, σελ 194, Οκτ-Δεκ 2007
Παρουσίαση , ΤΑ ΝΕΑ, Ορίζοντες, 24 Δεκεμβρίου 2007
Βιβλιοκριτική, Αγγελιοφόρος της Κυριακής, Εύη Καρκίτη, 17 Φεβρ. 2008
Βιβλιοκριτική, Οδός Πανός, Βασίλης Ζηλάκος, τχ.140, σελ.198 Απ-Ιο 2008
Παρουσίαση, κριτική, FAQ, Στρατής Πασχάλης, τχ. 3, σελ 35 , Μάρτ. 2008