nn1.jpg

Aυτόγραφο (πηγή: www.nikolaidis.eexi.gr/nn-2.htm):

Oι νέοι θεατές μ’ αγαπούν, όχι γιατί είμαι «οργισμένος», όπως μερικοί ισχυρίζονται, αλλά γιατί οι ταινίες μου δεν τους απαγόρεψαν ποτέ να με αμφισβητήσουν και ακόμα γιατί με επιμονή αρνήθηκα -γεγονός που το εκτίμησαν- τα δεκανίκια που σε τιμή προσφοράς διανέμει χρόνια τώρα η «καθώς πρέπει» Eυρωπαϊκή προοδευτική διανόηση. Aρνήθηκα αυτό το παιχνίδι της προσφοράς και της τρομοκρατίας, έστω και αν προερχόταν καμμιά φορά από τους θεατές, γιατί ήταν ένα παιχνίδι εξουσίας, μια κρατική άποψη για το σινεμά και είναι γνωστό βέβαια πως το κράτος δεν πάει ποτέ σινεμά.

Oσο για το «οργισμένος», δεν το δέχομαι σαν χαρακτηριστικό μου από την στιγμή που οι συχνότητές μου γέμισαν παράσιτα από διάφορους κάλπηδες που δίνουν συνεντεύξεις (κάθε εβδομαδιαίο ιλλουστρασιόν πρέπει να φιλοξενεί ή και να συντηρεί έναν τέτοιο) και βρίζουν τους πάντες και τα πάντα, δεν έχουν να προτείνουν κάτι τι και διεκδικούν ένα χώρο ιδιαίτερο και καθαρό που σίγουρα δεν τους ανήκει και δεν τον εκφράζουν.
Tελικά όλοι αυτοί οι «απροσάρμοστοι» συγκροτούν ένα μέρος του συστήματος που ενεργεί σαν προπέτασμα καπνού για να μπορούν από πίσω να δουλεύουν ανενόχλητοι οι κρατικοί μηχανισμοί. Kαι αλλοίμονο στους κάποιος γνήσιους που πέφτουν στην παγίδα του «επώνυμου» χωρίς ποτέ να αναρωτηθούνε ποιά κέντρα αποφάσεων τους κόλλησαν την ταυτότητα του επώνυμου μοναχικού, οργισμένου, καταραμένου αναρχικού κ.τ.λ… Eρώτημα που θα προβάλλει αμείλικτο μπροστά τους απ’ τη στιγμή που θα ανακαλύψουν πως το επώνυμο μπορεί να πουλάει, αλλά πουλιέται κιόλας.

N.N.

Γεννήθηκε στην Αθήνα.

Σπουδές: Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Σκηνογραφία Θεάτρου

Εργάστηκε σε δισκογραφική εταιρεία και σαν σκηνοθέτης διαφημιστικών.

Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός στις ταινίες:

Lacrimae Rerum: 1962, μικρού μήκους.
Κρατικό Βραβείο Υπουργείου Πολιτισμού. Επίσημη Ελληνική συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών, 1964

Ευριδίκη ΒΑ 2037: 1975, μεγάλου μήκους.
Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κρατικό Βραβείο Υπουργείου Πολιτισμού. Κρατικά Βραβεία: Σκηνικά, Μοντάζ. Βραβείο Κριτικών Αθηνών.

Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα: 1979, μεγάλου μήκους.
Βραβείο Σκηνοθεσίας, Ερμηνείας (Χρήστος Βαλαβανίδης), Ήχου, Μοντάζ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κρατικό Βραβείο Υπουργείου Πολιτισμού. Βραβείο Ένωσης Κριτικών Αθηνών.

Γλυκειά Συμμορία: 1983, μεγάλου μήκους.
Βραβείο Ερμηνείας (Τάκης Σπυριδάκης), Φωτογραφίας, Σκηνικών, Ήχου, Μοντάζ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κρατικό Βραβείο Υπουργείου Πολιτισμού. Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας της Ένωσης Κριτικών Αθηνών.

Πρωϊνή Περίπολος: 1987, μεγάλου μήκους.
Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κρατικά Βραβεία: Σκηνικά, Φωτογραφία. Επίσημη Ελληνική συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Αβοριάζ.

Singapore Sling: 1990, μεγάλου μήκους.
Βραβείο Σκηνοθεσίας, Ερμηνείας (Meredyth Herold), Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κρατικά Βραβεία: Σκηνικά, Μοντάζ. Ελληνική συμμετοχή στα Φεστιβάλ Βρυξελλών, Άμστερνταμ, Ρίμινι, Τορόντο κλπ.

Το Κορίτσι Με Τις Βαλίτσες: 1993, μεγάλου μήκους, τηλεταινία.

Θα Σε Δω Στην Κόλαση, Αγάπη Μου: 1999, μεγάλου μήκους.
Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Βρυξελλών.

Ο Χαμένος Τα Παίρνει Όλα: 2002, μεγάλου μήκους.

The Zero years:2005, μεγάλου μήκους

ΒΙΒΛΙΑ:
«Οι Τυμβωρύχοι» – Διηγήματα, 1964
«Ο Οργισμένος Βαλκάνιος» – Μυθιστόρημα, 1977
«Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα» – Σενάριο, 1980
«Γλυκειά Συμμορία» – Μυθιστόρημα, 1984
«Γουρούνια Στον Ανεμο» – Μυθιστόρημα, 1993

Πηγή: linux.ozo.com/xamenos/framep.htm